KIES EEN REISSOORT
ALLE REIZEN
GroepsreizenGROEPSREIZEN
SinglereizenSINGLEREIZEN
Individuele rondreizenINDIVIDUELE RONDREIZEN
ALLE REIZEN
Groepsreizen GROEPSREIZEN
Singlereizen SINGLEREIZEN
Individuele rondreizen INDIVIDUELE RONDREIZEN

Zoek op datum

Vertrek eerder of later

Zoek op maand

Je gekozen vertrekdatum: {{getDatePlaceholder()}} /

Boeken? De feiten op een rij

Boek niet te laat!
Wacht niet te lang met het boeken van een reis, omdat we een maand voor de reis vertrekt (en in sommige gevallen eerder) onze niet gebruikte vliegtuigstoelen moeten retourneren aan de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Daarna zijn de stoelen 'op aanvraag' en kan het voorkomen dat het vluchtschema afwijkt en de prijs van de reis hoger wordt. Bovendien kan boeken binnen een maand voor vertrek een eenpersoonskamertoeslag met zich meebrengen.

Neem een optie
Wil je een optie nemen, dan kan dat door naar een reis te gaan die je in optie wilt boeken, op optie te klikken en het formulier in te vullen. Een optie blijft zeven dagen geldig, zodat je voldoende tijd hebt voor overleg en het regelen van de nodige zaken. Als je de optie omzet in een definitieve boeking geldt de op dat moment geldende prijs. Vanaf dan hoef je je geen zorgen meer te maken over prijsverhogingen!

Helaas kun je geen optie nemen op de laatste 2 plaatsen van de reis of binnen een maand voor vertrek. De termijn van 1 week komt te vervallen indien de optie, gedurende de week, de laatste plaatsen van de reis bezet houdt en er nieuwe boekingen voor deze reis binnenkomen. In dit geval zullen wij telefonisch, dan wel per mail contact met je opnemen en dien je dezelfde dag een beslissing te nemen of je de optie om wilt zetten in een boeking.

Wat kun je nog bijboeken?
Op veel reizen kun je een (strand)verlenging, (meerdaagse)wandeltocht of bergbeklimming bijboeken. Bij de meeste reizen is het ook mogelijk ter plekke losse excursies bij te boeken. 

Inbegrepen, niet-inbegrepen en zakgeld
Bij alle reizen vind je een duidelijk overzicht met wat inbegrepen en niet inbegrepen is. Bij extra kosten staat het benodigde zakgeld vermeld. Dit is het bedrag dat onze reizigers per week gemiddeld uitgeven op de bestemming. Net als vorig jaar vind je onder ‘inbegrepen’ zaken als internationale en nationale vluchten, reisbegeleiding, hotel- of tentovernachtingen, soms met maaltijden, sommige excursies etc.

Ook dit jaar blijven zaken als niet-genoemde maaltijden, optionele excursies (met entreegelden) en fooien buiten de reissom. Daarnaast zul je hier ook zaken als visa, reis- en annulingsverzekeringen en boekingskosten vinden. De boekingskosten bedragen € 25,- per persoon en € 40,- voor 2 of meer personen. Daarnaast zijn we verplicht de wettelijke bijdrage van € 2,50 per boeking voor het Calamiteitenfonds in rekening te brengen.

Doorgang reis en gegarandeerd vertrek

Mocht een reis onverhoopt niet doorgaan omdat het minimum aantal reizigers niet wordt gehaald, dan laten wij dat uiterlijk drie weken voor vertrek aan je weten. We geven je dan de volgende alternatieven: dezelfde reis op een andere vertrekdatum die wel doorgaat, een andere reis op of rond de door jou geboekte vertrekdatum die wel doorgaat, een vergelijkbare reis bij een collega-organisatie die wel doorgaat of als dat allemaal niet lukt, dan krijg je je geld terug. In de praktijk komt dit gelukkig niet al te vaak voor, want zowel jij als wij hebben er het grootste belang bij dat de geboekte reis doorgaat. In steeds meer gevallen garanderen we dan ook vertrek, dan heb je helemaal geen zorg meer op dat punt. Op deze reizen hebben we vaak nog maar enkele plaatsen vrij. Wees er dus snel bij, als je mee wilt! Alle reizen die gegarandeerd doorgaan zijn overzichtelijk gesorteerd op vertrekdatum en kan je hier bekijken.

Verlenging of wijziging van de reis

Bij een aantal reizen kun je een verlenging boeken, meestal gaat het om een paar extra dagen strandvakantie aan het einde van je reis. Mocht je zelf langer in het land van bestemming willen blijven, dan kan dat in principe ook. Vraag bij boeking een vluchtverlenging aan door dit in te vullen op het boekingsformulier. Wij gaan dan kijken of het ons lukt om je later terug te laten vliegen. Ook kun je andere wijzigingen laten doorvoeren. Bijvoorbeeld met een andere luchtvaartmaatschappij vertrekken.

Als je geïnteresseerd bent in één van deze mogelijkheden, vraag dan om een speciale prijsopgave. Naast de eventuele meerprijs van het aanvullende reisarrangement brengen wij € 50,- wijzigingskosten per boeking in rekening.

Indien je in een duurdere boekingsklasse terecht komt, wordt de meerprijs doorberekend. De transfer aan het eind van je verlenging regel je zelf ter plekke. Voor reizigers die lang weg willen, is het mogelijk om verschillende groepsreizen aan elkaar knopen, vraag gerust of een van onze medewerkers je hierbij wilt helpen!

Visa
Op het inschrijfformulier kun je aanvinken of je Shoestring opdracht geeft de eventueel benodigde visa te regelen, of dat je het zelf regelt. Wanneer je gebruik maakt van deze service, dan dien je meestal uiterlijk vier weken voor vertrek je paspoort samen met de volledig ingevulde visumformulieren en de benodigde pasfoto’s aangetekend op te sturen naar ons visumafhandelingskantoor. Op mijn.shoestring.nl heb je toegang tot deze visumformulieren en de handleiding. Shoestring brengt per visum bemiddelingskosten in rekening. Wanneer de visumafhandeling plaatsvindt bij een ambassade of consulaat in Nederland, zullen de bemiddelingskosten € 25,- bedragen. Indien de ambassade of het consulaat zich in Duitsland of België bevindt, zullen de bemiddelingskosten € 35,- bedragen. Je ontvangt je paspoort met de visa voor vertrek terug van ons visumafhandelingskantoor. In de uitgebreide reisinformatie staat vermeld of een visum wel of niet verplicht is en wat de eventuele kosten hiervan zijn.

Verzekeringen
Voor alle rondreizen geldt dat een reisverzekering, inclusief dekking voor reisongevallen, repatriëring en medische kosten verplicht is. Daarnaast raden wij een annuleringsverzekering sterk aan. Naast eenmalige reis- en annuleringsverzekeringen bieden wij ook doorlopende reis- en annuleringsverzekeringen aan. Wij werken samen met Mondial Assistance. Door onze nauwe samenwerking zijn zij goed op de hoogte van onze reizen, wat snelle hulp in onze bestemmingslanden garandeert en de afwikkeling van schadeclaims vaak snel en soepel laat verlopen. We willen je erop wijzen dat als je tijdens je reis deelneemt aan avontuurlijke excursies dit voor eigen risico is. We raden je aan vooraf te controleren of je reisverzekering deze activiteiten dekt. Klik hier voor meer informatie.

Digitaal dossier

Wij handelen je boeking volledig digitaal af. Dit betekent dat je via je persoonlijke website mijn.shoestring.nl toegang hebt tot alle benodigde informatie. Hier vind je o.a. je factuur, de vertrektijdenbrief, de lijst met hotelgegevens en kun je kennismaken met de andere deelnemers aan je reis. 

Betalingsvoorwaarden en betaalwijzes
Na het bevestigen van de boeking, vind je de factuur terug op jouw mijn.shoestring.nl. We vragen een aanbetaling van 25% te doen binnen 10 dagen na boeking. De restbetaling ontvangen we graag uiterlijk 6 weken voor vertrek. Indien het vertrek binnen 6 weken is, dan zal het volledige bedrag zo snel mogelijk betaald moeten worden. Je kunt de betaling doen via iDeal op mijn.shoestring.nl of via internet bankieren. Betalen per creditcard is niet mogelijk.

Foute ingave
Gelieve een correct e-mailadres op te geven aub.
E-mail bestaat reeds
Het ingevoerde e-mail adres bestaat reeds.
Gelieve een ander e-mail adres in te vullen om u in te schrijven op de nieuwsbrief.
Er is iets fout gelopen...

Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
De pagina herladen kan misschien helpen.

Succes

U bent succesvol ingeschreven op de nieuwsbrief.

Aanmelden voor nieuwsbrief

Aanmelden