Een reisverzekering beschermt je tegen bepaalde financiële risico's en verliezen die kunnen optreden tijdens het reizen. Annulerings-en onderbrekingsuitkeringen kunnen niet-terugbetaalbare, vooruitbetaalde reiskosten (tot het bedrag van je polislimieten) voor je vergoeden als je reis wordt geannuleerd of onderbroken om een verzekerde reden. Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan de verzekering je ook cruciale hulp bieden bij een medisch noodgeval; verliezen aan je vergoeden veroorzaakt door een verzekerde reisvertraging, vertraging of verlies/beschadiging van je bagage; en ook hulp bieden in andere situaties (opgesomd in de voorwaarden).
Niet-terugbetaalbare kosten kunnen vooruitbetaalde reissommen/- betalingen omvatten met betrekking tot diensten afgesloten bij Shoestring, die verloren zouden gaan als je voor vertrek van de reis om een verzekerde reden moet annuleren.
Deze reisverzekering is bedoeld voor jou als je een of meer reizen boekt op de website van Shoestring (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten op de verzekering) en als je beschermd wil worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten jouw macht, die zich voor of tijdens je reis kunnen voordoen.
Om een verzekering af te sluiten moet je woonachtig zijn in Nederland.
Deze verzekering is niet geschikt voor jou als:
Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan jouw polis voordelen bieden voor een aantal situaties die zich voor of tijdens jouw reis kunnen voordoen. Deze voordelen kunnen het volgende omvatten:
Opmerking: Niet alle verzekeringen omvatten alle hier vermelde voordelen. Raadpleeg de bijbehorende voorwaarden.
De reisverzekering dekt alleen personen die als verzekerden op het polisplad staan vermeld. Familieleden en/of reisgenoten zijn niet gedekt, tenzij ze op het polisblad worden genoemd.
Een reisverzekering wordt als optie aangeboden bij het boeken van je reis. Je hoeft het alleen maar aan te vinken tijdens het boekingsproces, en je reis is verzekerd.
Indien je een kortlopende reisverzekering hebt afgesloten via Shoestring, dan vervalt deze verzekering bij terugkomst van je reis. Sluit je via Shoestring, direct bij ons een doorlopende reis- en/of annuleringsverzekering af, neem dan contact met ons op voor het annuleren van je verzekering. Ieder jaar zul je van ons een e-mail ontvangen omtrent het verlengen van je doorlopende verzekering, deze kun je op dat moment ook stopzetten.
Wil je je reis- en/of annuleringsverzekering alvorens je reis start al annuleren, dan krijg je je geld terug als je annuleert binnen de aangegeven herroepingstermijn die vermeld staat in de bevestigingse-mail, op voorwaarde dat er geen schade is ingediend en je reis nog niet is begonnen.
Het polisnummer staat in de bevestigingsmail die je hebt ontvangen. Deze is gelijk aan je boekingsnummer.
Raadpleeg het dekkingsoverzicht van de voorwaarden van je reisverzekering, dat je per e-mail ontvangt. Hier vind je alle details van jouw verzekering, inclusief voordelen, dekkingslimieten, verzekerde redenen en uitsluitingen.
Nee, een annuleringsverzekering biedt geen dekking wanneer je van gedachten verandert over je reis. Je kunt je reis wel annuleren op basis van verzekerde redenen, zoals een medische ingreep.
Nee, een annuleringsverzekering dekt geen annulering door Shoestring. Alleen annulering door jou, en voor een verzekerde reden, komt in aanmerking voor een vergoeding van je annuleringsverzekering.
Om een vergoeding te krijgen in geval van annulering door Shoestring, loopt de financiële afhandeling ook via Shoestring.
Vergoeding voor annulering als gevolg van een reeds bestaande medische aandoening is afhankelijk van het land waar je woont en de status van de medische aandoening op het moment dat je de reisverzekering afsloot. Raadpleeg de voorwaarden.
Ja, als je je vlucht mist door vertraging van een reisvervoerder (zoals een vlucht, trein of bus) of plaatselijk openbaar vervoer, kom je in aanmerking voor vergoeding van extra vervoerskosten om je bestemming te bereiken of naar huis terug te keren.
Raadpleeg de voorwaarden voor de volledige lijst van verzekerde gebeurtenissen.
Nee, de verzekering biedt geen vergoeding als je je vlucht mist door je eigen vertraging.
Als je vlucht vertraagd is, kun je een vergoeding krijgen voor de kosten van accommodatie, vervoer en maaltijden in je wachttijd. Raadpleeg de voorwaarden om te weten wat de minimale vertraging is om in aanmerking te komen voor vergoeding.
Deze dekking is een aanvulling op de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde oplossingen.
Indien je bagage verloren, beschadigd of gestolen is tijdens je reis, krijg je een vergoeding voor reparatie of vervanging. Raadpleeg de gedetailleerde voorwaarden en uitsluitingen bekijken in de voorwaarden.
Als je bagage vertraging oploopt bij de luchtvaartmaatschappij, krijg je een vergoeding voor de kosten die je maakt voor het aanschaffen van essentiële zaken totdat de bagage arriveert. Raadpleeg de voorwaarden om te weten wat de minimale vertraging is om in aanmerking te komen voor vergoeding. Deze dekking is een aanvulling op de door de luchtvaartmaatschappij voorgestelde oplossingen.
Met de medische nooddekking kan je:
Alle beslissingen over je repatriëring moeten worden genomen door medische professionals. Als je ernstig ziek of gewond raakt of een medische aandoening ontwikkelt, moet jij of iemand namens jou contact met ons opnemen (medische hulpdienst van Allianz), en wij moeten al het vervoer van tevoren regelen. Als wij het vervoer niet hebben goedgekeurd of geregeld, zullen wij alleen betalen tot het bedrag dat wij zouden hebben betaald als wij het vervoer hadden geregeld en zullen wij geen verantwoordelijkheid nemen voor vervoer dat wij niet hebben goedgekeurd of geregeld.
Houd er rekening mee dat:
E-mail: [email protected]
Telefoon: +31 (0)20 561 8711
Bij medische noodgevallen: +31 (0)20 592 9292
Ja, er zijn uitsluitingen op de reisverzekering. Dit zijn specifieke situaties of omstandigheden waarvoor de verzekering niet geldt. Enkele veel voorkomende uitsluitingen zijn risicovolle activiteiten zoals extreme sporten, oorlogshandelingen of terrorisme. De lijst met algemene uitsluitingen is beschikbaar in de voorwaarden.
De snelste en eenvoudigste manier om een claim in te dienen is door naar de website te gaan op https://www.allianz-assistance.nl/service-en-claims/schade-melden.html. Om te beginnen heb je jouw e-mailadres of polisnummer nodig, evenals je vertrekdatum of aankoopdatum van de polis.
Je kunt ook contact met ons opnemen via [email protected] of +31 (0)20 561 8711. Documentatie ter ondersteuning van je claim is vereist voordat wij je claim kunnen beoordelen. Zodra je jouw claim hebt ingediend, ontvang je een bevestigingse-mail.
Het polisnummer staat in de bevestigingse-mail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na het afsluiten van de verzekering hebt ontvangen. Je polisnummer is bij Shoestring.
Ondersteunende documentatie stelt ons in staat om je claim te verifiëren en is nodig om het beoordelingsproces te starten. Welke documentatie nodig is, hangt af van het type claim en de reden. Het kan gaan om ontvangstbewijzen, mededelingen en facturen van Shoestring, medische dossiers, politierapporten, foto's, enz.
Enkele veel voorkomende redenen voor het afwijzen van claims zijn bijvoorbeeld:
Het is belangrijk om de voorwaarden te lezen voordat je op reis gaat of een claim indient om te begrijpen wat wel en niet verzekerd is.