Groepsreis Nepal: Everest Basecamp
Reisdocumenten
Internationaal paspoort:
Wij adviseren je om op reis te gaan met een internationaal paspoort dat bij terugkeer van je reis nog minimaal zes maanden geldig is.
Visum
Voor deze bestemming is een visum benodigd voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit. Een 30-daags visum volstaat voor deze reis.
Je kunt ervoor kiezen om het visum via onze partner Visa4Travel aan te vragen of zelf te regelen, het team van Visa4travel is 24/7 telefonisch bereikbaar via 085 0218180 en helpen je graag bij je visumaanvraag. Het aanvragen van een visum kost namelijk veel tijd en kan foutgevoelig zijn. Wij raden onze reizigers dan ook aan om het visum vooraf te laten regelen door Visa4Travel om onnodige stress voorafgaand aan de reis te voorkomen.
Visa4Travel is een gespecialiseerde visumdienst voor Nederland (voor Nederlandse paspoorthouders) en België (voor Belgische paspoorthouders).
Kijk op de website van Visa4Travel voor meer informatie:
visa4travel.nl/shoestring
Voor deze reis kan je een e-visum aanvragen. Op de website van Visa4Travel vul je het online aanvraagformulier in. Is je aanvraag goedgekeurd? Dan ontvang je je visum (ETA - Electronic Travel Authorization) via de e-mail, waarmee je naar Nepal kunt afreizen. Let op: reis je afwijkend van de groepsreis, laat je dan goed informeren of je gebruik kan maken van het e-visum of dat een regulier visum nodig is.
De prijs van het visum staat op de website van Visa4Travel. Je betaalt rechtstreeks aan Visa4Travel bij het indienen van je aanvraag.
Hotelgegevens visum
Voor de aanvraag van je visum dien je het volgende hoteladres in te vullen:
Hotel Rama Inn Boutique
117/40 Lal Durbar Marg Kathmandu-1 Nepal
+977-1-4418900, 01-4418779/80
Let op : het definitieve hotel waar je zult verblijven, kan afwijken van bovenstaand hotel, en is terug te vinden in de hotellijst die 10 dagen voor vertrek op je 'Mijn Shoestring' pagina geplaatst wordt.
Journalist, fotograaf of militair
Deelnemers die werken als journalist, fotograaf of militair maar aan onze reizen deelnemen als ‘vakantieganger’, adviseren wij bij beroep ‘employee’ in te vullen. Op deze manier voorkom je eventuele complicaties bij de aanvraag van het visum.
Vanzelfsprekend zijn wij echter niet verantwoordelijk als je beroep uiteindelijk toch leidt tot een afwijzing.
Reizigers die niet beschikken over de Nederlandse of Belgische nationaliteit, dienen zelf contact op te nemen met de betreffende ambassade(s) en hun eventuele visum te regelen.
Reizigers met meereizende kinderen onder de 18 jaar dienen zelf bij de betreffende ambassade te infomeren naar eventuele aanvullende toelatingseisen
Vluchtinformatie
De luchtvaartmaatschappij en het vluchtschema zijn onder voorbehoud van wijzigingen.
Het kan voorkomen dat er op de heen- en/of terugreis een overstap gemaakt moet worden. Het getoonde vluchtschema is daarom een voorbeeld. Ongeveer 10 dagen voor vertrek vind je op de mijn.shoestring pagina je vertrektijdenbrief met daarin het definitieve vluchtschema.
Voor meer informatie en veelgestelde vragen betreffende vluchten, klik
hier.
Landarrangement
Het is ook mogelijk om van deze rondreis alleen het
landarrangement te boeken. Je regelt dan zelf de internationale vluchten en de transfer bij aankomst en vertrek. Met de andere deelnemers maak je vervolgens de reis volgens programma.
Op het boekingsformulier kun je ook aangeven of we, tegen betaling, nog een extra overnachting bij aankomst moeten regelen. Ook de transfer bij aankomst kan Shoestring op individuele basis voor je regelen.
Voor al onze reizen hebben we een minimum aantal deelnemers nodig. Houd hier rekening mee voordat je zelf tickets gaat reserveren.
Het is in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn. Daarnaast zijn wij niet verantwoordelijk voor sporadische wijzigingen in de vertrekdata van onze groepsreizen.
Bijkomende kosten en zakgeld
Zakgeld
Het door ons geadviseerde zakgeld is een minimum bedrag voor je maaltijden, drankjes, optionele excursies, entreegelden en fooien. Het bedrag dat je uiteindelijk uitgeeft hangt natuurlijk sterk af van je eigen uitgavenpatroon, souvenirs zijn mede daarom niet inbegrepen.
Gezamenlijke uitgavenpot
Tijdens de reis kan er door de reisbegeleider een gezamenlijke uitgavenpot worden gestart. Hier worden onder andere gezamenlijke activiteiten en gemeenschappelijke fooien van betaald. Hierdoor hoeft niet iedereen los van elkaar af te rekenen. Aan het begin van de reis wordt door de reisbegeleider van iedereen geld ingezameld voor deze pot. Aan het eind van de reis volgt dan de afrekening, waarbij je geld terug kunt krijgen of bij moet betalen. Met deze uitgaven is rekening gehouden bij de hoogte van ons adviesbedrag voor het zakgeld.
Accommodatie en transport
Vervoer
De transfers van en naar het vliegveld van Kathmandu zijn inbegrepen, evenals de binnenlandse vluchten van Kathmandu (Ramechhap) naar Lukla en van Lukla terug naar Kathmandu (Ramechhap). De route tijdens de trektocht leg je te voet af.
De transfers van en naar de luchthaven zijn inbegrepen bij de reissom. Indien je kiest voor het landarrangement, zijn de transfers van en naar de luchthaven niet inclusief
NB: Shoestring heeft als uitgangspunt dat we ter plaatse – om milieuredenen - geen gebruik maken van binnenlandse vluchten. Toch vlieg je tijdens deze reis van Kathmandu naar Lukla en weer terug. In onze ogen is deze vlucht (bijna) niet te vermijden omdat er geen goede 'overland' opties zijn, zoals treinen of veilige nachtbussen. Daarom kiezen we hier bij deze reis voor een binnenlandse vlucht.
Let op: de Europese Unie heeft alle Nepalese luchtvaartmaatschappijen op de ‘Zwarte lijst’ geplaatst. Ook de luchtvaartmaatschappij waar jij gebruik van maakt voor deze binnenlandse vlucht staat op deze lijst. We vragen je daarom een Waiver (Afstandsverklaring) te tekenen. Zonder deze verklaring is het niet mogelijk deel te nemen aan deze rondreis door Nepal. Een van onze medewerkers zal hierover na boeking contact met je opnemen.
Reisafstanden
Kathmandu luchthaven naar hotel: 5 km / ½ uur
Kathmandu naar Ramechhap: 136 km / 4-5 uur
Ramechhap naar Lukla: 138 km / 35 minuten (binnenlandse vlucht)
Lukla naar Pakding: 8 km / ± 3½-4 uur trekking
Pakding naar Namche Bazaar: 11 km / ± 6½-7½ uur trekking
Namche Bazaar naar Tengboche: 9 km / ± 5½-6 uur trekking
Tengboche naar Dingboche: 11 km / ± 6-7 uur trekking
Dingboche naar Lobuche: 9 km / ± 5½-6½ uur trekking
Lobuche naar Gorakshep: 5 km / ± 3 uur trekking
Gorakshep naar Everest Basecamp v.v.: 9 km / ± 4½ uur trekking
Gorakshep naar Kalapatthar: 3½ km / ± 3½ uur trekking
Kalapatthar naar Pheriche: 15 km / ± 5 uur trekking
Pheriche naar Kenjuma: 17 km / ± 6½-7 uur trekking
Kenjuma naar Monjo/Chumoa: ± 9 km / 5 uur trekking
Chumoa/Monjo naar Lukla: 12 km / ± 5½-6 uur trekking
Lukla naar Ramechhap: 138 km / 35 minuten (binnenlandse vlucht)
Ramechhap naar Kathmandu: 136 km / 4-5 uur
NB: De genoemde ‘kale’ reisduur per dag is sterk afhankelijk van de verkeersdrukte, wegwerkzaamheden, wegconditie, eventuele vluchtvertragingen, politiecontroles en het weer. De tijd is dan ook uiteraard bij benadering.
Accommodatie
We slapen in Kathmandu in tweepersoonskamers met eigen badkamer. Reizigers die, zoals velen, alleen boeken, delen een tweepersoons kamer met iemand van hetzelfde geslacht. Mocht je in Kathmandu een kamer voor je alleen willen dan kan dat, tegen betaling van de eenpersoonskamertoeslag. Je verblijft op basis van logies.
Tijdens de trektocht overnachten we in eenvoudige hutten met kleine tweepersoons kamertjes (er zijn in de bergen geen eenpersoonskamers). Het gedeelde sanitair is beperkt en het eten simpel. Je moet een slaapzak meenemen. Dragers nemen het belangrijkste deel van je bagage mee (max. 7 kg p.p., de rest kun je achterlaten in Kathmandu en natuurlijk draag je zelf je spullen die je overdag tijdens het lopen nodig kunt hebben; een dagrugzakje is handig hiervoor).
Wifi is voor veel reizigers prettig om (via 'social media') contact met het thuisfront te houden. Het geplande hotel in Kathmandu beschikt over wifi. Houd er rekening mee dat de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding niet altijd optimaal zijn. Tijdens de trektocht is geen wifi beschikbaar.
Festivals
Holi Phagua Festival
Het Holifeest of Holi Phagua is een kleurrijk hindoeïstisch feest dat jaarlijks gevierd wordt door geheel India en Nepal (in Nepal iets minder intens). In feite is het een combinatie van een lentefeest, verlossingsfeest en een nieuwjaarsfeest. Het Holifeest staat in het teken van het begin van een nieuw seizoen, de lente, en daarom spreekt men ook wel van lentefeest of oogstfeest, omdat het in India samenvalt met de graanoogst. Het Holifeest wordt ook beschouwd als een overwinningsfeest: de overwinning van het goede op het kwade.
Het verhaal achter het feest is als volgt: De demonenkoning Hiranyakashap beschouwde zich ooit de enige heerser over het heelal. Hij had bevolen dat alleen hij aanbeden mocht worden. Zijn zus, de heks Holika, verzette zich daartegen en gooide zichzelf uit protest op de brandstapel ter bevrijding van de inwoners van India.
Aan de vooravond van het Holifeest wordt de Holika, de brandstapel van hout of bamboe welke het kwaad symboliseert, onder belangstelling van vele hindoes verbrand. Waarbij ze een levend voorwerp, zoals een plant, verbranden. Hierbij wordt een hand rijst in het vuur gegooid, wat geldt als een symbolische verdrijving van het kwaad. De ceremonie houdt ook gebed, muziek en zang in.
Na het verbrandingsfeest keert men huiswaarts om de volgende dag terug te keren. Men besmeert elkaar dan met as. Die middag trekt men bij voorkeur nieuwe kleren aan en besprenkelt men elkaar met welriekende stoffen en parfum. Ook gebruikt men rode en groene kleurstof als teken van vriendschap, hoop en liefde. Men wenst elkaar geluk en voorspoed toe. Alle hindoes, zonder onderscheid van rangen, kasten en standen, vieren gezamenlijk het Holifeest en het is bij uitstek een feest om bezoeken aan familie af te leggen.
Tijdens de feestdagen heerst er een atmosfeer van vrijheid en geluk. Zorg dat je wat oude kleding meeneemt, want hoogst waarschijnlijk word je niet ontzien en zul ook jij deze feestdagen eindigen bedolven onder gekleurde poeders.
Reisbegeleiding
Onze reizen worden begeleid door goed opgeleide lokale Engelstalige, reisbegeleiders (in een enkel geval door Nederlandstalige reisbegeleiding). We merken dat onze reizigers dit enorm waarderen, vooral omdat deze reisbegeleiders in tegenstelling tot veel van hun Nederlandse collega’s meer en gedetailleerde kennis hebben van hun land. Hij/zij kent het gebied goed, kan achtergrondinformatie geven en zorgt dat de reis goed verloopt. Hij/zij weet hoe te handelen als er eens iets mis gaat, maar is géén wandelende encyclopedie. Daarvoor zouden we willen verwijzen naar een goed reishandboek.
Je reisbegeleider verwacht aan het einde een fooi, als zij/hij het werk goed heeft gedaan. Shoestring betaalt de reisbegeleiders een loon dat op gelijke hoogte ligt met dat van de meeste avontuurlijke reisorganisaties. Ons advies voor deze fooi verschilt per land, kijk voor een indicatie in de landeninformatie van je reisbestemming.
Zwaarte van de reis
Vaak krijgen we de vraag of een reis ‘zwaar’ is. Dit vinden we een moeilijke vraag omdat de beleving van de zwaarte van een reis erg persoonsgebonden is. Om je toch een idee te geven van de zwaarte van een reis hebben we het volgende puntensysteem ontwikkeld:
Categorie A: Lichte reis, voor iedereen goed te doen. Korte reisafstanden, goede hotels, reis met een laag tempo.
Categorie B: Voor iedereen goed te doen. Soms wat langere reisafstanden. Goede hotels of kampeergelegenheid, soms avontuurlijke overnachting, reis in een gewoon tempo.
Categorie C: Goed te doen voor iedereen die zich voorbereidt en zich flexibel opstelt. Er zitten zwaardere trajecten in de reis, zoals langere afstanden of looptochten. Meerdere overnachtingen in eenvoudige accommodatie.
Categorie D: Redelijk zware reis door lange reisafstanden, meestal primitieve accommodatie of tenten en fikse looptochten.
Volgens onze zwaarte categorisering is dit een klasse D reis. De trektocht is één van de zwaardere in Nepal. Je dient over een goed(e) conditie en uithoudingsvermogen te beschikken. Het is zeer belangrijk om goed ingelopen bergschoenen te dragen. De route gaat over met boomwortels bezaaide bospaden, stenige bergpaden met trappen, sneeuw en droge keiige rivierbeddingen. Houd rekening met extreme weersomstandigheden, zorg voor warme (!) kleding en een goede slaapzak. Je slaapt in eenvoudige berglodges. De ruimte waarin je eet is over het algemeen verwarmd; je slaapruimte is onverwarmd. In bijna alle lodges kun je je wassen, soms in een eenvoudige douche, soms met een emmer koud of warm water. Sommige accommodaties hebben zonne-energie, zodat er enig warm water aanwezig is.
De gids(en) en dragers zullen je kennis laten maken met alle facetten van het leven in de bergen: de fauna en de flora die zich zo wonderlijk aangepast hebben aan extreme klimaatsomstandigheden en het dagelijkse leven van de bergbewoners. Houd er rekening mee dat de reis door een ontwikkelingsland gaan, met een veel lagere levensstandaard dan wat je thuis gewend bent. Verder is het mogelijk dat er door het weer of slecht wegenonderhoud wegen en wandelpaden tijdelijk onbegaanbaar zijn en we moeten afwijken van de route. Een flexibele en positieve instelling is dan ook even belangrijk als lichamelijke fitheid.
Bewust op reis
Reizen is andere culturen leren kennen, lokale mensen ontmoeten en prachtige natuur zien. Als aanbieder van avontuurlijke verre rondreizen houden we bij het organiseren van onze reizen rekening met milieu, mensen, natuur en cultuur. Dat willen we ook nog tot ver in de toekomst!
We hechten veel belang aan het verminderen van de druk die toerisme uitoefent op de natuurlijke en sociale leefomgeving van onze reisbestemmingen. Onze missie is dan ook het steeds meer en beter verwerven van duurzaamheid in onze bedrijfsprocessen. We streven naar een constante verbetering op het gebied van verantwoord reizen. Regelmatig nemen wij onze eigen producten onder de loep en werken wij mee aan projecten, op zoek naar duurzame oplossingen.
Onze inspanningen op duurzaamheidsgebied hebben wij gebundeld op
onze duurzaamheidspagina. Hier kun je zien wat wij doen om onze positieve impact zo groot mogelijk te laten zijn en en om de negatieve impact van reizen zoveel mogelijk te beperken. Je vind hier ons duurzaamheidsbeleid en leest over diverse projecten die wij ondersteunen. Ook vind je blogs met artikelen, de laatste ontwikkelingen van projecten en tips. Bijvoorbeeld over wat je zelf kunt doen om impact te maken tijdens je reis. Neem eens een kijkje!
Local Impact Score
Voor elke reis streven we naar een minimale impact op het klimaat en een maximale positieve impact op de lokale omgeving. Om inzichtelijk te maken welk deel van onze uitgaven en de uitgaven van onze reizigers bij de lokale gemeenschap (accommodaties, restaurants en transport) terecht komt, hebben wij een Local Impact Score ontwikkeld.
De Local Impact Score bestaat uit twee elementen. Het eerste deel is opgebouwd uit een berekening van de vlucht, het landarrangement en het geschatte zakgeld. Het tweede deel is opgebouwd uit een waardensysteem van tien duurzaamheidscriteria waarvan wij vinden dat deze de lokale impact vergroten. Deze twee elementen samen vormen samen onze Local Impact score. Hoe hoger de score, hoe meer geld er in de lokale gemeenschap blijft. Lagere scores hebben uiteraard meer aandacht nodig in de toekomst. We doen er alles aan om een score waar mogelijk te verbeteren samen met onze lokale partners. We zullen de scores jaarlijks bijwerken en herzien.
De Local Impact Score van deze reis is:
56
Wil je meer lezen over de Local Impact Score of ben je benieuwe uit welke duurzaamheidscriteria de score is opgebouwd? Wij leggen je dit graag uit op
onze duurzaamheidspagina.
Veilig op reis
Wij zijn aangesloten bij de SGR en de ANVR. Voor jou als reiziger is dit een veilig gevoel, omdat je bij eventuele problemen altijd kunt terugvallen op deze organisaties.
Ook ons lidmaatschap van het Calamiteitenfonds geeft je de zekerheid dat, bij erkende calamiteiten die niet verzekerd zijn door je reisverzekering, extra kosten vergoed worden.
Verzekeringen
Een reisverzekering inclusief dekking voor reisongevallen, repatriëring en medische kosten is verplicht voor alle deelnemers aan onze reizen. Als je geen reisverzekering hebt afgesloten en er overkomt je iets in het buitenland, dan kan dit uitermate ernstige (ook financiële) consequenties hebben. Om deze reden verplicht Shoestring haar deelnemers dat zij een geldige reisverzekering hebben. Deze reisverzekering kan, maar hoeft niet, via ons afgesloten te worden.
Ook raadt Shoestring je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten maar dit is niet verplicht. Je kunt natuurlijk zelf besluiten welk financieel risico je hierbij wilt lopen.
Je kunt deze reis- en/of annuleringsverzekering bij Shoestring afsluiten door dit bij boeking aan te geven. Het factuurnummer van Shoestring is dan tevens je polisnummer van de verzekering. Shoestring biedt verzekeringen aan van Allianz Global Assistance.
Als je de verzekering afsluit bij Shoestring profiteer je van een soepelere afwikkeling van eventuele schaden. Ook ontvang je bij een eventuele annulering van de reis door Shoestring de geheel betaalde premie terug. Sluit je een verzekering af bij een andere tussenpersoon of direct bij Allianz Global Assistance, dan is dit niet het geval.
Met nadruk willen we er op wijzen dat reizigers die tijdens hun reis deel willen nemen aan avontuurlijke excursies (als raften, duiken, snorkelen, (bamboe)vlotvaren, kanoën, (water)skiën, (wind)surfen, parasailing, deltavliegen, parachutespringen, ballonvaren, bungee jumpen, canopy tour, canyoning, speleologie, mountain trekking, tokkelen, sandboarden, mountain biking, downhill biking en snowboarden) dit voor eigen risico doen en dat we hen dringend aanraden vooraf te controleren of hun reisverzekering deze activiteiten dekt.
Meer informatie over kosten en dekking vind je hier.
Wat verder nog belangrijk is
We raden je aan om goed voorbereid op reis te gaan, lees daarom voldoende over je reisbestemming en vraag goed na welke vaccinaties en andere medicatie je nodig hebt. Hieronder volgen nog een paar belangrijke zaken.
Voorafgaand aan de reis
Als je na het boeken van je reis nog niet hebt gehoord of de reis definitief doorgaat, kun je er zonder tegenbericht van uitgaan dat dit wel het geval is. Als de reis onverhoopt niet door zou gaan, laten wij dat uiterlijk drie weken voor vertrek aan je weten. Het komt slechts een enkele keer voor dat een reis niet doorgaat, dus bereid je rustig voor. Overigens , zelfs als het minimum aantal deelnemers niet bereikt is, kan Shoestring er voor kiezen om de reis toch door te laten gaan.
Prijsgarantie
Shoestring biedt een unieke prijsgarantie. Maar wat houdt een gegarandeerde prijs eigenlijk in? Het betekent dat je de reissom betaalt die op de factuur staat nadat jouw boeking definitief door ons is bevestigd. Eventuele prijsverhogingen die later worden doorgevoerd worden dus niet aan je doorbelast!
Verkoopprijzen veranderen omdat luchtvaartmaatschappijen hun tarieven verhogen of onverwacht een brandstoftoeslag doorvoeren. Maar ook de prijzen van lokale hotels en/of bussen kunnen stijgen, of de wisselkoers van een lokale valuta kan sterk veranderen. Heb je eenmaal een bevestiging van je boeking ontvangen dan garandeert Shoestring de prijs die op het moment van boeken van toepassing was. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.
Deze prijsgarantie is niet van toepassing op de bijkomende kosten zoals de kosten voor een visum of voor de bijdrage van het Calamiteitenfonds. Deze kosten worden door derden bepaald zonder dat wij dit kunnen beïnvloeden.
Persoonsgegevens
Zorg dat je bij boeking je persoons-en paspoortgegevens (als geslacht, geboortedatum, voornamen en achternaam zoals vermeld in je paspoort) correct invult. Deze gegevens zijn nodig voor het inboeken van je vluchten, eventuele treintickets of accommodatie. Check na ontvangst van je (digitale) boekingsbevestiging of je gegevens correct staan vermeld. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens. Met onjuiste gegevens loop je het risico niet toegelaten te worden op een vlucht of trein.
Tickets en verdere informatie voor de heen- en terugreis
Uiterlijk een week voor vertrek krijg je op je persoonlijke mijn.shoestring-site een brief met de precieze vluchtgegevens. Omdat de internationale vluchtmaatschappijen tegenwoordig e-tickets gebruiken, kun je alleen met je paspoort inchecken op Schiphol. Het e-ticketnummer staat op de vertrektijdenbrief vermeld. Neem de vertrektijdenbrief mee op reis. De reisbegeleider wacht je (meestal) op in het land zelf, op het vliegveld van aankomst.
Voor wie alleen geboekt heeft
Ongeveer een derde van onze reizigers boekt alleen. Dat levert geen meerkosten op, mits je tijdens de reis een kamer wilt delen met één van de reizigers uit je groep. We houden er uiteraard rekening mee dat je bij iemand op de kamer komt van hetzelfde geslacht. Wil je graag een kamer voor jezelf, dan kun je dat bijboeken, d.m.v. een eenpersoonskamer toeslag.
Verlenging van de reis
Mocht je zelf langer in het land van bestemming willen blijven, dan kan dat mits er plaats is op de gewenste vlucht. Indien je een afwijkend vliegschema wilt boeken, kun je op een andere luchtvaartmaatschappij dan de groep geboekt worden. Voor het wijzigen van de terugvlucht brengen we € 50,- per boeking in rekening. Tevens kun je te maken hebben met extra kosten, zoals meerkosten voor de vlucht, het regelen van eigen transfer, extra hotelnachten etc. Voor meer informatie over de extra kosten verzoeken we je contact op te nemen met ons kantoor. Voor reizigers die lang weg willen, is het mogelijk om verschillende groepsreizen aan elkaar knopen, vraag gerust of een van onze medewerkers je hierbij wilt helpen!
Feedback
Hoewel wij veel aandacht besteden aan het goed uitvoeren van onze reizen is het mogelijk dat een deelnemer aanmerkingen heeft over de uitvoering van de reis. Om te bewerkstelligen dat deze aanmerkingen direct tijdens de reis naar tevredenheid opgelost kunnen worden, is de deelnemer verplicht de aanmerkingen per omgaande schriftelijk aan de reisbegeleiding mede te delen. Aanmerkingen die niet tijdens de reis schriftelijk aan de reisbegeleiding zijn meegedeeld, zullen door ons na afloop van de reis niet als klacht in behandeling worden genomen.
Nieuwsbrief
Regelmatig versturen we een digitale nieuwsbrief, onze E-zine. Hierin lees je achtergrondverhalen, tips en laatste nieuwtjes over onze reizen. Ontvang je deze nieuwsbrief nog niet? Geef je dan snel op via deze link.
Adventure Specialists BV
Shoestring maakt deel uit van Adventure Specialists BV, een groep avontuurlijke reisorganisaties die op diverse manieren samenwerken om te zorgen dat de reiziger zo veel mogelijk waar krijgt voor zijn geld. Achter de schermen wordt er samengewerkt op het gebied van inkoop en afhandeling en voor de reiziger betekent het dat we de kans vergroten dat de reizen doorgang vinden doordat we belangstellenden naar elkaar kunnen doorverwijzen. In het enkele geval dat een reis wordt geannuleerd, gaan we eerst kijken of we de reiziger kunnen onderbrengen bij een zusterorganisatie van Shoestring.
Tenslotte
Onze rondreizen gaan door landen waar het klimaat en andere factoren kunnen zorgen voor problemen. Dit kan betekenen dat we soms moeten afwijken van het bovenstaande programma. Problemen rond Schiphol en tussentijdse aanpassingen van dienstregelingen kunnen eveneens leiden tot gewijzigde vluchtdagen. We doen ons uiterste best om eventuele veranderingen zo snel mogelijk door te geven en de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden, maar we zijn niet verantwoordelijk voor factoren die buiten onze macht liggen.
Veel plezier met de voorbereidingen van je reis!
Adres
Email
[email protected]
[email protected]
Telefoon
020 - 6850203 (voor Nederland)
09 - 2341311 (voor België)
In geval van uiterste nood - 24 uur bereikbaar
Uitsluitend voor noodgevallen kun je ons ook buiten kantooruren bereiken op bovenstaande nummers. Je kiest dan in het keuzemenu voor nummer 1. Je wordt dan direct doorverbonden met onze alarmcentrale. Bij een noodgeval moet je denken aan een last-minute annulering (binnen 24 uur voor vertrek), (vlucht)vertraging of ziekenhuisopname.
Openingstijden
Ons kantoor is geopend op de volgende tijden:
Maandag t/m vrijdag: 10.00 - 16.00 uur
Afspraak met een landenspecialist
Mocht je langs willen komen voor specifieke reisinformatie, dan raden wij je aan van tevoren even te bellen of de regiospecialist er wel is.
Landinformatie
Meer informatie over Nepal
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen over Nepal