Algemeen

Informatie over waarom Shoestring, prijs- en vertrekgarantie, optie nemen, verlengen van de reis, leeftijden van de kinderen en groepssamenstelling vind je hieronder in de veelgestelde vragen.

Waarom kiezen reizigers voor Shoestring?

Bij Shoestring staan gespecialiseerde medewerkers voor je klaar om de beste rondreizen in een groep aan te bieden. Meer redenen om voor Shoestring te kiezen vind je hier. Hoe vér kun je gaan?

Kan ik een bestaande reis verlengen?

Het is zeker mogelijk om je reis te verlengen! Indien je dit graag wilt kun je dit aangeven op het boekingsformulier. Wij sturen na het uitzoeken van je wensen zo spoedig mogelijk een mail om je de mogelijkheden en kosten te laten weten. Pas als je hiermee akkoord bent gegaan, word je boeking definitief. Ben je niet akkoord met het voorstel dan zit je dus niet aan de boeking vast. Bij sommige reizen hebben wij ook een standaard verlening waar je uit kunt kiezen, deze verlening staat omschreven bij het dag-tot-dag programma.
Houd er wel rekening mee dat er meerkosten voor de vlucht, een transfer van het vliegveld naar het eerste hotel en/of extra hotelnachten bij kunnen komen.

Hoe weet ik dat een reis bij me past?

Bij alle reizen hebben wij een overzichtelijk dag-tot-dag programma gemaakt waarbij de reis uitgebreid wordt beschreven. Door deze beschrijving goed door te lezen kom je te weten wat de reis precies inhoudt, de route van de reis en of deze aan je wensen voldoet. Ook kun je een kijkje nemen bij de optionele excursies om zo een beeld te krijgen aan welke excursies je tijdens de reis kunt deelnemen. 

Wanneer gaat een reis gegarandeerd door?

Elke reis heeft een minimumaantal deelnemers nodig voordat de reis gegarandeerd van start gaat. Zodra het minimumaantal deelnemers is behaald komt bij de vertrekdatum, onder het tabje ‘reisdata en prijzen’, ‘gegarandeerd vertrek’ te staan en weet je zeker dat de reis gegarandeerd door gaat. Het minimumaantal deelnemers staat bij iedere reis vermeld in de rechterkolom.

Wat houdt de prijs- en vertrekgarantie precies in?

Een prijsgarantie betekent dat je reissom na het bevestigen van je boeking niet meer verhoogd zal worden. Eventuele prijsverhogingen die later worden doorgevoerd worden dus niet aan je doorbelast (met calamiteiten uitgezonderd). De vertrekgarantie houdt in dat wij garanderen dat de reis doorgaat, zodra de reis een gegarandeerd vertrek heeft. Zo hoef je je dus geen zorgen te maken over het feit of de reis wel of niet doorgaat!

Reis ik met enkel Nederlandse medereizigers?

Onze reizen kunnen ook door internationale medereizigers geboekt worden, maar het grootste deel van onze reizigers is Nederlands of Belgisch (Vlaams).

Kan ik voordat ik boek al zien wat de groepssamenstelling is?

De groepssamenstelling van de reis wordt zichtbaar bij de vertrekdatum zodra er in totaal 3 reizigers een optie of een boeking op de reis hebben, en/of wanneer de reis een gegarandeerd vertrek heeft. Mocht de groepssamenstelling nog niet zichtbaar zijn dan kan je altijd even contact met ons opnemen.

Waar kan ik meer informatie vinden over de reisbegeleiders?

Wil je meer te weten komen over onze geweldige reisbegeleiders? Dat kan! Neem eens een kijkje op onze speciale pagina over onze reisbegeleiders waar zij in kort een vertellen wie ze zijn.

Kan ik Shoestring ook bereiken voor nood buiten kantooruren?

In geval van nood zoals last-minute annuleringen (binnen 24 uur voor vertrek), vertragingen, ziekenhuisopnames of andere noodgevallen kun je ons bereiken op ons 24/7 beschikbare noodnummer: +31 (0)6-53313932.

Ik heb een klacht, waar/hoe kan ik deze indienen?

Vervelend dat je een klacht hebt over één van onze reizen. Klachten dienen schriftelijk per mail te worden ingediend. Je kunt je klacht indienen door een mail te sturen naar [email protected]. Wij zullen je klacht vervolgens doorsturen naar onze Clientenservice afdeling en zij zullen vervolgens z.s.m. contact met je opnemen.

Stond jouw vraag er niet tussen? Bekijk één van de andere thema's:

Shoestring en derden gebruiken cookies (en andere technieken) om de website te analyseren, deze gebruiksvriendelijker te maken, social media aan te kunnen bieden en u op en buiten de website relevante aanbiedingen te tonen. Door gebruik te maken van de site, stemt u hiermee in. Meer lezen.