Is er een minimum leeftijd voor het reizen met Shoestring?
Shoestring richt zich op groepsreizen voor volwassen reizigers. Wil je op reis met (jonge) kinderen, waarbij de reizen ook ingesteld zijn op reizen met het hele gezin? Dan verwijzen wij je graag naar de speciale familiereizen van onze zusterorganisatie
Koning Aap.
Waarom kiezen reizigers voor Shoestring?
Dat vertellen we je graag!
✓ Advies van specialisten
Shoestring is een jonge, dynamische reisorganisatie boordevol kennis van alle uithoeken van de wereld. Onze medewerkers gaan jaarlijks zelf naar onze reisbestemmingen om hun kennis up-to-date te houden. Daarnaast zijn de meesten zo gek op reizen dat ze ook met vakanties verre bestemmingen opzoeken. Zo krijg je altijd advies van een specialist.
✓ Lokale Engelstalige reisbegeleiding
Onze groepsreizen worden begeleid door goed opgeleide lokale Engelstalige reisbegeleiders (in een enkel geval door Nederlandstalige reisbegeleiding). We merken dat onze reizigers dit enorm waarderen, vooral omdat deze reisbegeleiders in tegenstelling tot veel van hun Nederlandse collega's meer en gedetailleerde kennis hebben van hun land.
✓ Vrijheid, blijheid tijdens de reis
Als je met een van onze groepsreizen reist, heb je veel individuele vrijheid. Je hebt voldoende tijd om in je eigen tempo te genieten van al het leuks dat de bestemming te bieden heeft. We reizen namelijk in kleine groepen. Voor onze groepsreizen geldt een maximale groepsgrootte van 24 deelnemers. Doordat veel excursies facultatief zijn en ter plekke bij te boeken, kun je zelf bepalen aan welke onderdelen je wel of niet deelneemt.
✓ Bewust van jouw impact
Wij willen je graag informeren wat wij doen om reizen ook voor de toekomst mogelijk te blijven maken. Lees hierover meer in ons duurzaamheidsbeleid en klimaatplan.
✓ Lokale agentschappen
We werken met betrouwbare, meestal eigen, agentschappen ter plaatse. Ze kennen de betreffende landen door en door en weten precies waar je de leukste plekken, meest sfeervolle hotels en de beste restaurants kunt vinden. In samenwerking met deze agenten kunnen we ook snel inspelen op eventuele calamiteiten.
✓ Vervoer en accommodatie = altijd top geregeld
De reizen stellen we in nauw overleg met onze plaatselijke agentschappen samen. Hiermee zorgen we ervoor dat de kwaliteit van vervoer en accommodatie is gegarandeerd.
Kan ik een bestaande reis verlengen?
Het is zeker mogelijk om je reis te verlengen! Indien je dit graag wilt kun je dit aangeven op het boekingsformulier.
Wij sturen na het uitzoeken van je wensen zo spoedig mogelijk een mail om je de mogelijkheden en kosten te laten weten. Pas als je hiermee akkoord bent gegaan, wordt je boeking definitief. Ben je niet akkoord met het voorstel dan zit je dus niet aan de boeking vast.
Bij sommige reizen hebben wij ook een standaard verlening waar je uit kunt kiezen. Deze verlening staat omschreven bij het dag-tot-dag programma.
Houd er wel rekening mee dat er meerkosten voor de vlucht, een transfer van het vliegveld naar het eerste hotel en/of extra hotelnachten bij kunnen komen.
Hoe weet ik dat een reis bij me past?
Bij alle reizen hebben wij een overzichtelijk dag-tot-dag programma gemaakt waarbij de reis uitgebreid wordt beschreven. Door deze beschrijving goed door te lezen kom je te weten wat de reis precies inhoudt, de route van de reis en of deze aan je wensen voldoet. Ook kun je een kijkje nemen bij de optionele excursies om zo een beeld te krijgen aan welke excursies je tijdens de reis kunt deelnemen.
Wanneer gaat een reis gegarandeerd door?
Elke reis heeft een minimumaantal reizigers nodig voordat de reis gegarandeerd van start gaat. Zodra het minimumaantal reizigers is behaald komt bij de vertrekdatum, onder het tabje ‘data en prijzen’, ‘gegarandeerd vertrek’ te staan en weet je zeker dat de reis gegarandeerd door gaat. Het minimumaantal reizigers staat bij iedere reis vermeld in de rechterkolom.
Wanneer wij zien dat een bepaalde vertrekdatum erg populair is, dan zullen wij de reis in sommige gevallen onder het minimumaantal reizigers al op ‘gegarandeerd vertrek’ zetten! Zo hopen we natuurlijk dat, door deze vertrekgarantie, nog meer reizigers jouw reis gaan boeken!
Wanneer de reis onder het minimumaantal een gegarandeerd vertrek krijgt, is een groep van vier reizigers uiteindelijk voor ons het absolute minimum om de reis door te laten gaan. In uitzonderlijke gevallen kan het echter voorkomen dat het aantal reizigers, ondanks een gegarandeerd vertrek, beperkt blijft tot één, twee of drie reizigers, dit kan ook komen door bijvoorbeeld een last minute annulering van een van de reizigers. In dat geval is er geen sprake meer van een groep en vervalt de vertrekgarantie. In deze sporadische situaties kan het voorkomen dat we de reis dan alsnog moeten annuleren. Uiteraard zullen we eerst alle mogelijkheden bekijken en, indien er een passend alternatief beschikbaar is, dit met jou overleggen. Dit kan ook zijn dat we in overleg besluiten de reis alsnog door te laten gaan.
Wat houdt de prijsgarantie precies in?
Een prijsgarantie betekent dat je reissom na het bevestigen van je boeking niet meer verhoogd zal worden. Vanaf dat moment staat de factuur klaar op je Mijn Shoestring pagina en is je reissom gegarandeerd. Eventuele prijsverhogingen die later worden doorgevoerd, worden dus niet aan je doorbelast (uitgezonderd bij calamiteiten). Uiteraard kun je zelf nog wel excursies achteraf bijboeken, etc. Laat ons dit dan gerust weten.
Reis ik enkel met Nederlandse medereizigers?
Onze reizen kunnen ook door internationale medereizigers geboekt worden, maar het grootste deel van onze reizigers is Nederlands of Belgisch (Vlaams).
Kan ik voordat ik boek al zien wat de groepssamenstelling is?
De groepssamenstelling van de reis wordt zichtbaar bij de vertrekdatum zodra er in totaal 3 reizigers een optie of een boeking op de reis hebben, en/of wanneer de reis een gegarandeerd vertrek heeft. Mocht de groepssamenstelling nog niet zichtbaar zijn dan kan je altijd even
contact met ons opnemen.
Wat is de groepsgrootte?
De groepsgrootte verschilt per reis maar meestal heeft de reis een minimum van 6 personen en een maximum van 24 personen. Shoestring behoudt zich het recht voor hierop een uitzondering te maken en de groepsgrootte van onze groepsreizen met maximaal 1 reiziger te verhogen tot 25 deelnemers Vanzelfsprekend doen we dit uitsluitend indien vervoermiddelen en accommodaties hierop zijn afgestemd. De minimale en maximale groepsgrootte is bij iedere reis terug te vinden in de rechterkolom.
Waar kan ik meer informatie vinden over de reisbegeleider(s)?
Wil je meer te weten komen over onze geweldige reisbegeleiders? Dat kan! Neem eens een kijkje op onze
speciale pagina over onze reisbegeleiders waar zij vertellen wie ze zijn. Uiteindelijk wordt aan iedere reis die gegarandeerd door gaat een reisbegeleider gekoppeld. Welke reisbegeleider jouw reis gaat begeleiden vind je terug op het tabblad ‘Data en prijzen’ van jouw reis of tien dagen voor vertrek in je vertrekbrief.
Wat houdt een groepsreis precies in?
Een groepsreis is een reis speciaal voor iedereen die graag op reis wilt, maar niet alleen. Het is toch ook veel leuker om samen met een groep mede-avonturiers met dezelfde passie voor reizen als jij herinneringen te maken? De groepsgrootte kan variëren van minimaal 6 tot maximaal 24 deelnemers. Onder begeleiding van onze lokale reisbegeleider die alle in's & out's van het land weet maak je samen een onvergetelijke rondreis. Onze groepen bestaan vaak grotendeels uit reizigers die alleen reizen, maar het is ook mogelijk om samen met bijvoorbeeld je beste vriend(in), broer, zus, collega, buurman, moeder etc. mee op onze reizen te gaan. De enige uitzondering is dat stelletjes niet zijn toegestaan op onze groepsreizen.
We bieden groepsreizen aan in verschillende leeftijdscategorieën: 18-45 jaar, 25-35 jaar en alle leeftijden.
Is een groepsreis een datingreis?
NEE, NEE & nog eens NEE... onze groepsreizen zijn absoluut geen datingreizen. Samen met andere solo reizigers een land echt leren kennen, dát is het uitgangspunt van onze groepsreizen.
Wat kan ik zelf doen om mijn voetafdruk te verkleinen?
Reizen is iets geweldigs en wij doen niets liever! Als we reizen is het goed daarbij rekening te houden met milieu, mensen en cultuur, zodat reizen in de toekomst ook nog mogelijk is.
Via onderstaande link vind je enkele waardevolle tips, waarmee je zelf als bewuste avonturier meer uit je reis haalt en tegelijkertijd je voetafdruk verkleint:
https://feelingresponsible.org/nl-be/blog/wat-kun-jij-doen
Hebben jullie een brochure met een overzicht van alle reizen?
We hebben geen papieren brochure van onze groepsreizen. Er wordt al genoeg papier verspild. Hier vind je alle informatie over onze groepsreizen. Als je vragen hebt dan kan je ook altijd contact opnemen met een van onze reisspecialisten door ons te bellen of te mailen.
Kan ik Shoestring ook bereiken voor nood buiten kantooruren?
In geval van nood zoals last-minute annuleringen (binnen 24 uur voor vertrek), vertragingen, ziekenhuisopnames of andere noodgevallen kun je ons bereiken op ons 24/7 beschikbare noodnummer: +31 (0)20-685 02 03. Je kiest dan in het keuzemenu voor nummer 1. Je wordt dan direct doorverbonden met onze alarmcentrale.
Ik heb een klacht, waar/hoe kan ik deze indienen?
Vervelend dat je een klacht hebt over één van onze reizen. Klachten dienen schriftelijk per mail te worden ingediend. Je kunt je klacht indienen door een mail te sturen naar
[email protected]. Wij sturen je klacht door naar onze Onze Clientenservice afdeling zal conform de ANVR-Reizigersvoorwaarden binnen 30 dagen inhoudelijk op jouw klacht reageren. Indien wij aanvullende informatie nodig hebben, zullen wij al eerder contact met je opnemen.