Kies een reissoort
Alle reizen
GroepsreizenGroepsreizen
SinglereizenSinglereizen
Individuele rondreizenIndividuele rondreizen
ALLE REIZEN
Groepsreizen GROEPSREIZEN
Singlereizen SINGLEREIZEN
Individuele rondreizen INDIVIDUELE RONDREIZEN

Zoek op datum

Vertrek eerder of later

Zoek op maand

Je gekozen vertrekdatum: {{getDatePlaceholder()}} /
Alternate Text

Groepsreis Indonesië: Soenda Eilanden

Draken en kampongs in het 'andere' Indonesië - Reis voor singles

Boek v.a.   € 1 799,-
GROEPSGROOTTE: 6-18 | 22 DAGEN

Groepsreis Indonesië: Soenda Eilanden

Adembenemend natuurschoon, sluimerende vulkanen, prachtige stranden, groene sawa's en een vriendelijke bevolking zijn de ingrediënten van deze mooie reis over de eilanden Bali, Lombok, Sumbawa, Komodo en Flores. Je bezoekt traditionele stammen als de Ngada en de Sasak en ziet de drie gekleurde meren van de vulkaan Kelimutu. Je gaat op zoek naar de angstaanjagende draken van het eiland Komodo en relaxt op de stranden van de Gili Eilanden en Sumbawa Besar. Kortom: een Indonesië groepsreis vol hoogtepunten in de Gordel van Smaragd!

Reisdocumenten

Reisdocumenten
Als je over de Nederlandse of Belgische nationaliteit beschikt, hoef je voor deze reis voor vertrek geen visum te regelen. Wel dien je te beschikken over een geldig reisdocument dat na terugkomst nog minimaal 6 maanden geldig is.  Houders van een Nederlands of Belgisch paspoort die voor toeristische redenen Indonesië bezoeken kunnen een gratis visum verkrijgen bij een kleine selectie van lucht- en zee havens. Dit gratis visum is geldig voor maximaal 30 dagen en kan niet worden verlengd of omgewisseld voor een ander type visum. Aankomst dag en vertrek dag worden meegeteld. Het gratis visum kan alleen worden verkregen als aankomst en vertrek op (een combinatie van) onderstaande luchthavens is

Het gratis visum is verkrijgbaar op de onderstaande luchthavens:
• Medan op Sumatra (Kualanamu Airport)
• Jakarta op Java (Soekarno-Hatta Airport)
• Denpasar op Bali (Ngurah Rai Airport)

Arriveer of vertrek je via een andere luchthaven of haven in Indonesië, dan heb je het visum nodig dat je ter plaatse kunt regelen bij aankomst op de luchthaven. Dit visum kost $35,- en is maximaal 30 dagen geldig.   

Indien je dus bijvoorbeeld, aankomt op de luchthaven van Jakarta en vertrekt vanaf de luchthaven van Lombok, dan zal je bij aankomst in Indonesië een visum moeten kopen. Indien je, bijvoorbeeld, aankomt op de luchthaven van Medan en vertrekt vanaf de luchthaven van Bali, dan is het niet meer nodig een visum bij aankomst te kopen.

Indien je dus aankomt op de luchthaven van Medan, Jakarta of Bali maar van een andere luchthaven dan Medan, Jakarta of Bali vertrekt, zal je het visum bij aankomst in Indonesië moeten aanschaffen. 

Indien je langer dan 30 dagen in Indonesië wenst te verblijven, dan moet je je visum voor vertrek regelen bij de Indonesische ambassade in Den Haag of Brussel.

Op de website van onze partner Visumloket vind je alle informatie over de benodigde reisdocumenten (zoals paspoort).

Kijk op de website van Visumloket wat je naar ons moet opsturen:

Beschik je niet over een Nederlandse of Belgische nationaliteit? Neem dan zelf contact op met de betreffende ambassade(s) om je eventuele visum te regelen.

Houd er rekening mee dat in een paspoortnummer van een Nederlands of Belgisch internationaal reispaspoort altijd het cijfer 0, en nóóit de letter O gebruikt wordt.

Meereizen kind met ouder met andere achternaam
Wanneer een kind meereist met een ouder met een andere achternaam dan kan gecontroleerd worden of er daadwerkelijk een ouder-kindrelatie is. Doel van deze extra controle is om kindontvoeringen tegen te gaan.

Sommige landen eisen een verklaring waaruit blijkt dat de meereizende volwassene ook daadwerkelijk de ouder is of het gezag heeft. Informeer hiernaar bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming. Op de site van de Koninklijke Marechaussee kun je een toestemmingsformulier downloaden.

Reist een kind mee met iemand anders dan de ouders, bijvoorbeeld een familielid, dan eisen sommige landen een verklaring waarin de ouders toestemming geven voor deze reis. U kunt bij de ambassade of het consulaat van het land van bestemming informeren naar de toelatingseisen die voor dit land gelden.



Vluchtinformatie

Vertrekdatum:

De luchtvaartmaatschappij en het vluchtschema zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Het kan voorkomen dat er op de heen- en/of terugreis een overstap gemaakt moet worden. Het getoonde vluchtschema is daarom een voorbeeld. Ongeveer 10 dagen voor vertrek vind je op mijn.shoestring.nl je vertrektijdenbrief met daarin het definitieve vluchtschema.



Landarrangement

Het is ook mogelijk om van deze rondreis alleen het landarrangement te boeken. Je regelt dan zelf de internationale vluchten en de transfer bij aankomst en vertrek. Met de andere deelnemers maak je vervolgens de reis volgens programma. Zo heb je een optimale vrijheid om zelf je reis samen te stellen en de vlucht te kiezen die bij je reisplannen past.

Op het boekingsformulier kun je ook aangeven of we, tegen betaling, nog een extra overnachting bij aankomst moeten regelen. Ook de transfer bij aankomst kan Shoestring op individuele basis voor je regelen.

Voor al onze reizen hebben we een minimum aantal deelnemers nodig. Houd hier rekening mee voordat je zelf tickets gaat reserveren.

Het is in alle gevallen je eigen verantwoordelijkheid om op tijd bij het beginpunt van de reis aanwezig te zijn. Daarnaast zijn wij niet verantwoordelijk voor sporadische wijzigingen in de vertrekdata van onze groepsreizen. Voor sommige periodes kan de prijs van het landarrangement afwijken van de rest van het jaar, denk hierbij aan festivalreizen. Wanneer de prijs van het landarrangement aangepast is, wordt dit vermeld onder het 'laatste nieuws'.

Bijkomende kosten en zakgeld

Zakgeld: Het door ons geadviseerde zakgeld is een minimum bedrag voor je maaltijden, drankjes, optionele excursies, entreegelden, ter plaatse te betalen luchthavenbelastingen en fooien. Het bedrag dat je uiteindelijk uitgeeft hangt natuurlijk sterk af van je eigen uitgavenpatroon, souvenirs zijn mede daarom niet inbegrepen.

Accommodatie en transport

Vervoer
De gebruikte vervoersmiddelen tijdens deze reis zijn zeer divers. Gedurende het grootste deel van de reis heb je een eigen bus ter beschikking. Verwacht tijdens deze reis geen luxe toeristenbussen. Op Sumbawa en Flores maken we gebruik van ingehuurde lokale bussen. De bussen hebben geen airconditioning en de beenruimte laat soms voor onze westerlingen iets te wensen over, maar dat is ook een deel van de charme van reizen in dit deel van Indonesië. We gebruiken de openbare lokale ferry voor de tocht van Lombok naar Sumbawa Besar en charteren prauws voor de overtocht naar de Gili Eilanden.

In Sape op het eiland Sumbawa stap je op een eigen boot die je in twee dagen door het Komodo Nationaal Park naar Labuhan Bajo voert. Een heerlijk ontspannen cruise. Het entreegeld/'conservation fee' voor Komodo N.P. betaal je ter plekke; het is namelijk zeer sterk onderhevig aan veranderingen. Volgens de laatste berichtgeving 400.000 rupiah per persoon (circa 26 euro). De rederij waarmee je vaart, 'Bintang Laut', heeft verschillende boten. De foto's die je ziet onder het tabblad 'Accommodaties' zijn onder voorbehoud; afhankelijk van welke boot door de rederij wordt ingezet.

Vanaf Flores vlieg je naar Bali. Voor deze binnenlandse vlucht tussen Ende en Denpasar geldt een maximum gewicht aan baggage van 15 kilo (voor elke kilo extra dien je ter plekke een bedrag bij te betalen).

Vertrekbelasting: Houd er rekening mee dat je bij vertrek uit Indonesië op de luchthaven vertrekbelasting dient te betalen. Ook voor de binnenlandse vluchten. We hebben geen richtbedrag neergezet, omdat dit nogal eens verandert.

Reisafstanden
Luchthaven Denpasar naar Ubud: 46 km / 1½ uur
Ubud naar Gili Eilanden: 4 uur (inclusief vaartijd)
Gili Eilanden naar Tetebatu: 75 km / 9 uur (inclusief diverse stops onderweg)
Tetebatu naar Sumbawa Besar: 150 km / 7 uur (inclusief vaartijd ferry)
Sumbawa Besar naar Bima: 250 km / 10 uur (inclusief stops)
Bima via Komodo naar Rinca: 8 uur (1½ met de bus, 6½ uur met de boot)
Rinca naar Labuhan Bajo: 5 uur (met de boot)
Labuhan Bajo naar Ruteng: 120 km / 5 à 6 uur
Ruteng naar Bajawa: 145 km / 7 uur
Bajawa naar Ende: 124 km / 8 uur
Ende naar Sanur: 4 à 5 uur (incusief vlucht, transfers en wachttijd)
Sanur naar luchthaven Denpasar: 20 km / 1 uur
NB: De genoemde ‘kale’ reisduur per dag is sterk afhankelijk van de verkeersdrukte, wegconditie en het weer. De tijd is dan ook uiteraard bij benadering.


Accommodatie
Tijdens onze reizen door Bali,Lombok, Sumbawa en Flores overnacht je afwisselend in redelijk comfortabele middenklasse hotels en eenvoudige guesthouses. Je hebt dan een tweepersoonskamer, meestal met douche of mandi, niet overal is warm water beschikbaar en toilet op de kamer. Houd er echter rekening mee dat op het eiland Flores de accommodatie beperkt is en daardoor vaak geen andere keuze is dan het eenvoudige hotel waar je verblijft, waar het sanitair niet altijd meewerkt. Daarentegen zal het personeel je altijd willen helpen om het probleem te verhelpen. Bij de selectie van de hotels letten we met name op de locatie, hygiëne en sfeer. De hotels of guesthouses zijn over het algemeen en indien mogelijk gesitueerd in het centrum van de plaats waar we verblijven.

Enkele van de geplande hotels hebben een zwembad; fijn om de Indonesische warmte van je af te spoelen! Dat geldt voor de accommodaties in Ubud, Sumbawa Besar, Ende en Sanur. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat er andere hotels zonder zwembad gebruikt moeten worden. Als dit zich voordoet zullen we proberen een passend alternatief te vinden.

Wifi is voor veel reizigers prettig om (via 'social media') contact met het thuisfront te houden. Slechts enkele hotels beschikken over wifi, de Soenda Eilanden zijn wat betreft nog echt 'een regio 'in ontwikkeling'. Soms is het gebruik van wifi tegen betaling, soms alleen in de lobby van het hotel. Houd er rekening mee dat de kwaliteit en snelheid van de internetverbinding zeker niet overal optimaal zijn.

Tijdens deze reis wordt één nacht op een boot geslapen. Een eenpersoonskamer is daar niet mogelijk.

Reizigers die, zoals velen, alleen boeken, delen een kamer met één of twee medereizigers. We houden er uiteraard rekening mee dat je bij iemand op de kamer komt van hetzelfde geslacht.

Mocht je een kamer voor je alleen willen dan kan dat in principe met bijbetaling van een eenpersoonskamertoeslag, mits je het aangeeft bij je boeking (dit geldt niet voor de overnachting aan boord nabij Rinca). Wat betreft driepersoonskamers op de Soenda Eilanden: in de meeste hotels is het mogelijk om een extra bed erbij te laten plaatsen, maar soms is dit alleen een extra matras. In het hotel in Bima zijn de kamers te klein om een extra matras/bed bij te plaatsen.

Reisbegeleiding

Onze reizen worden begeleid door goed opgeleide lokale Engelstalige, reisbegeleiders (in een enkel geval door Nederlandstalige reisbegeleiding). We merken dat onze reizigers dit enorm waarderen, vooral omdat deze reisbegeleiders in tegenstelling tot veel van hun Nederlandse collega’s meer en gedetailleerde kennis hebben van hun land. Hij/zij kent het gebied goed, kan achtergrondinformatie geven en zorgt dat de reis goed verloopt. Hij/zij weet hoe te handelen als er eens iets mis gaat, maar is géén wandelende encyclopedie. Daarvoor zouden we willen verwijzen naar een goed reishandboek.

Je reisbegeleider verwacht aan het einde een fooi, als zij/hij het werk goed heeft gedaan. Shoestring betaalt de reisbegeleiders een loon dat op gelijke hoogte ligt met dat van de meeste avontuurlijke reisorganisaties. Onze richtlijn voor de fooi is € 1,- tot € 2,- per reiziger per dag.

Moeilijkheidsgraad

Vaak krijgen we de vraag of een reis ‘zwaar’ is. Dit vinden we een moeilijke vraag omdat de beleving van de zwaarte van een reis erg persoonsgebonden is. Om je toch een idee te geven van de zwaarte van een reis hebben we het volgende puntensysteem ontwikkeld:

Categorie A: Lichte reis, voor iedereen goed te doen. Korte reisafstanden, goede hotels, reis met een laag tempo.
Categorie B: Voor iedereen goed te doen. Soms wat langere reisafstanden. Goede hotels of kampeergelegenheid, soms avontuurlijke overnachting, reis in een gewoon tempo.
Categorie C: Goed te doen voor iedereen die zich voorbereidt en zich flexibel opstelt. Er zitten zwaardere trajecten in de reis, zoals langere afstanden of looptochten. Meerdere overnachtingen in eenvoudige accommodatie.
Categorie D: Redelijk zware reis door lange reisafstanden, meestal primitieve accommodatie of tenten en fikse looptochten.

De reis door de Kleine Soenda Eilanden valt in categorie B. Beide reizen zijn voor ieder enigszins fit persoon te maken. Houd er wel rekening mee dat de reis door een ontwikkelingsland gaat, met een veel lagere levensstandaard dan wat je thuis gewend bent. Hotelkamers kunnen wat minder comfortabel zijn, de elektriciteit kan uitvallen of er kan alleen koud water zijn, terwijl je graag een warme douche zou willen hebben. Sommige reisdagen zijn lang. Verder is het mogelijk dat door het weer of slecht wegonderhoud wegen tijdelijk onbegaanbaar zijn en we moeten afwijken van de route. Een flexibele en positieve instelling is dan ook belangrijker dan lichamelijke fitheid.

Bewust op reis

Op reis wil je zo veel mogelijk avonturen beleven. Nieuwe culturen ontdekken, genieten van de natuur en mensen ontmoeten. Om dit ook in de toekomst nog te kunnen, is het belangrijk nú bewust met de wereld om te gaan. Bij Shoestring doen we er alles aan om de negatieve effecten van toerisme te beperken. Dit maakt jouw reis niet minder, maar juist extra bijzonder! Wil je zien wat we doen? Neem dan eens een kijkje op: Feelingresponsible.org.

Groen in Indonesië
Tijdens onze reis door Sumatra is de voederplaats in Bukit Lawang (Bohorok) door de Indonesische regering met onmiddellijke ingang gesloten. De orang-oetans worden dus niet langer meer gevoerd in dit nationale park. Een meer duurzame aanpak van het nationale park en zijn inwoners dus! De kans om orang-oetans daadwerkelijk te zien is daardoor wel wat lager geworden.

Project
In samenwerking met onze lokale agenten steunt Shoestring een aantal projecten met een financiële bijdrage. Ook onze reizigers dragen een steentje bij: in 2015 hebben een aantal deelnemers hun vaste klantenkorting omgezet naar een donatie aan een van onze projecten. Shoestring verdeelt samen met zusterorganisaties Koning Aap en YourWay2GO € 12.500 over de volgende projecten: klik hier.

Ibu Harnik weeshuis (Indonesië)

Waar zetten deze projecten zich voor in?
Het Ibu Harnik weeshuis zorgt voor ongeveer 42 weeskinderen. Wij steunen dit project in samenwerking met onze lokale agent.

Waar gaan de donaties naartoe?
Van onze bijdrage worden onder andere schooluniformen, schooltassen en schoenen gekocht.

Laatste update
In het afgelopen jaar zijn vooral schoenen en nieuwe kleren gekocht van onze donatie, zie onze Facebook post voor een foto-impressie.

Stichting Tolong Flores (Indonesië)

Waar zetten deze projecten zich voor in?
Ook steunen wij, in samenwerking met onze lokale agent, 'Tolong Flores', een stichting die door een clubje van oud-reizigers is opgericht. Deze stichting zet zich in voor de verbetering van het onderwijs op scholen in Flores. Koning Aap was vlak na de start de eerste sponsor.

Waar gaan de donaties naartoe?
Daarvan worden vooral schoolmaterialen voor de school in Gorontalo aangeschaft. Vanaf 2016 zal meer ingezet worden op de ontwikkeling van de leerkrachten, bijvoorbeeld door middel van computercursussen en het trainen van een leerkracht Engels. Bezoek website


Samenwerkingen

Wij zijn aangesloten bij de SGR en de ANVR. Voor jou als reiziger is dit een veilig gevoel, omdat je bij eventuele problemen altijd kunt terugvallen op deze organisaties.

Ook ons lidmaatschap van het Calamiteitenfonds geeft je de zekerheid dat, bij erkende calamiteiten die niet verzekerd zijn door je reisverzekering, extra kosten vergoed worden.

Verzekeringen

Een reisverzekering inclusief dekking voor reisongevallen, repatriëring en medische kosten is verplicht voor alle deelnemers aan onze reizen. Als je geen reisverzekering hebt afgesloten en er overkomt je iets in het buitenland, dan kan dit uitermate ernstige (ook financiële) consequenties hebben. Om deze reden verplicht Shoestring haar deelnemers dat zij een geldige reisverzekering hebben. Deze reisverzekering kan, maar hoeft niet, via ons afgesloten te worden.

Ook raadt Shoestring je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten maar dit is niet verplicht. Je kunt natuurlijk zelf besluiten welk financieel risico je hierbij wilt lopen.

Je kunt deze reis- en/of annuleringsverzekering bij Shoestring afsluiten door dit bij boeking aan te geven. Het factuurnummer van Shoestring is dan tevens je polisnummer van de verzekering. Shoestring biedt verzekeringen aan van Allianz Global Assistance.

Als je de verzekering afsluit bij Shoestring profiteer je van een soepelere afwikkeling van eventuele schaden. Ook ontvang je bij een eventuele annulering van de reis door Shoestring de geheel betaalde premie terug. Sluit je een verzekering af bij een andere tussenpersoon of direct bij Allianz Global Assistance, dan is dit niet het geval.

Met nadruk willen we er op wijzen dat reizigers die tijdens hun reis deel willen nemen aan avontuurlijke excursies (als raften, duiken, snorkelen, (bamboe)vlotvaren, kanoën, (water)skiën, (wind)surfen, parasailing, deltavliegen, parachutespringen, ballonvaren, bungee jumpen, canopy tour, canyoning, speleologie, mountain trekking, tokkelen, sandboarden, mountain biking, downhill biking en snowboarden) dit voor eigen risico doen en dat we hen dringend aanraden vooraf te controleren of hun reisverzekering deze activiteiten dekt.

Meer informatie over kosten en dekking vind je hier.

Links

Goedkoop, snel en comfortabel parkeren op Schiphol
Wil je gebruik maken van een parkeerservice op Schiphol? Reserveer je parkeerplek bij onze partner Schiphol Smart Parking. Schiphol 'Smart' Parkeren is de meest voordelige manier van parkeren op Schiphol.
Reserveer je parkeerplek >>

Online bij het GWK vreemde valuta bestellen
GWK Travelex is dé specialist in vreemde valuta. Via hun is het mogelijk om vreemde valuta te bestellen. Met 51 locaties, voornamelijk op de grotere NS stations, Schiphol en Rotterdam Airport, kan je zelf kiezen waar het geld opgehaald wordt.
Bestel je vreemde valuta >>

Wat verder nog belangrijk is...

We raden je aan om goed voorbereid op reis te gaan, lees daarom voldoende over je reisbestemming en vraag goed na welke vaccinaties en andere medicatie je nodig hebt. Hieronder volgen nog een paar belangrijke zaken.

Voorafgaand aan de reis
Als je na het boeken van je reis nog niet hebt gehoord of de reis definitief doorgaat, kun je er zonder tegenbericht van uitgaan dat dit wel het geval is. Als de reis onverhoopt niet door zou gaan, laten wij dat uiterlijk drie weken voor vertrek aan je weten. Het komt slechts een enkele keer voor dat een reis niet doorgaat, dus bereid je rustig voor. Overigens , zelfs als het minimum aantal deelnemers niet bereikt is, kan Shoestring er voor kiezen om de reis toch door te laten gaan.

Prijsgarantie
Shoestring biedt een unieke prijsgarantie. Maar wat houdt een gegarandeerde prijs eigenlijk in? Het betekent niets anders dan dat je de reissom betaalt, die op het moment van boeken op de site wordt weergegeven. Wij garanderen de op dat moment geldende prijs. Eventuele prijsverhogingen die later worden doorgevoerd worden dus niet aan je doorbelast!

Verkoopprijzen veranderen omdat luchtvaartmaatschappijen hun tarieven verhogen of onverwacht een brandstoftoeslag doorvoeren. Maar ook de prijzen van lokale hotels en/of bussen kunnen stijgen, of de wisselkoers van een lokale valuta kan sterk veranderen. Heb je eenmaal een bevestiging van je boeking ontvangen dan garandeert Shoestring de prijs die op het moment van boeken van toepassing was. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Deze prijsgarantie is niet van toepassing op de bijkomende kosten zoals de kosten voor een visum of voor de bijdrage van het Calamiteitenfonds. Deze kosten worden door derden bepaald zonder dat wij dit kunnen beïnvloeden.

Persoonsgegevens
Zorg dat je bij boeking je persoons-en paspoortgegevens (als geslacht, geboortedatum, voornamen en achternaam zoals vermeld in je paspoort) correct invult. Deze gegevens zijn nodig voor het inboeken van je vluchten, eventuele treintickets of accommodatie. Check na ontvangst van je (digitale) boekingsbevestiging of je gegevens correct staan vermeld. Je bent zelf verantwoordelijk voor het verstrekken van correcte gegevens. Met onjuiste gegevens loop je het risico niet toegelaten te worden op een vlucht of trein.

Tickets en verdere informatie voor de heen- en terugreis
Uiterlijk een week voor vertrek krijg je op je persoonlijke mijn.shoestring-site een brief met de precieze vluchtgegevens. Omdat de internationale vluchtmaatschappijen tegenwoordig e-tickets gebruiken, kun je alleen met je paspoort inchecken op Schiphol. Het e-ticketnummer staat op de vertrektijdenbrief vermeld. Neem de vertrektijdenbrief mee op reis. De reisbegeleider wacht je (meestal) op in het land zelf, op het vliegveld van aankomst.

Voor wie alleen geboekt heeft
Ongeveer een derde van onze reizigers boekt alleen. Dat levert geen meerkosten op, mits je tijdens de reis een kamer wilt delen met één van de reizigers uit je groep. We houden er uiteraard rekening mee dat je bij iemand op de kamer komt van hetzelfde geslacht. Wil je graag een kamer voor jezelf, dan kun je dat bijboeken, d.m.v. een eenpersoonskamer toeslag.

Verlenging van de reis
Mocht je zelf langer in het land van bestemming willen blijven, dan kan dat mits er plaats is op de gewenste vlucht. Indien je een afwijkend vliegschema wilt boeken, kun je op een andere luchtvaartmaatschappij dan de groep geboekt worden. Voor het wijzigen van de terugvlucht brengen we € 50,- per boeking in rekening. Tevens kun je te maken hebben met extra kosten, zoals meerkosten voor de vlucht, het regelen van eigen transfer, extra hotelnachten etc. Voor meer informatie over de extra kosten verzoeken we je contact op te nemen met ons kantoor. Voor reizigers die lang weg willen, is het mogelijk om verschillende groepsreizen aan elkaar knopen, vraag gerust of een van onze medewerkers je hierbij wilt helpen!

Feedback
Hoewel wij veel aandacht besteden aan het goed uitvoeren van onze reizen is het mogelijk dat een deelnemer aanmerkingen heeft over de uitvoering van de reis. Om te bewerkstelligen dat deze aanmerkingen direct tijdens de reis naar tevredenheid opgelost kunnen worden, is de deelnemer verplicht de aanmerkingen per omgaande schriftelijk aan de reisbegeleiding mede te delen. Aanmerkingen die niet tijdens de reis schriftelijk aan de reisbegeleiding zijn meegedeeld, zullen door ons na afloop van de reis niet als klacht in behandeling worden genomen.

Nieuwsbrief
Regelmatig versturen we een digitale nieuwsbrief, onze E-zine. Hierin lees je achtergrondverhalen, tips en laatste nieuwtjes over onze reizen. Ontvang je deze nieuwsbrief nog niet? Geef je dan snel op via deze link.

Adventure Specialists BV
Shoestring maakt deel uit van Adventure Specialists BV, een groep avontuurlijke reisorganisaties die op diverse manieren samenwerken om te zorgen dat de reiziger zo veel mogelijk waar krijgt voor zijn geld. Achter de schermen wordt er samengewerkt op het gebied van inkoop en afhandeling en voor de reiziger betekent het dat we de kans vergroten dat de reizen doorgang vinden doordat we belangstellenden naar elkaar kunnen doorverwijzen. In het enkele geval dat een reis wordt geannuleerd, gaan we eerst kijken of we de reiziger kunnen onderbrengen bij een zusterorganisatie van Shoestring.

Tenslotte
Onze rondreizen gaan door landen waar het klimaat en andere factoren kunnen zorgen voor problemen. Dit kan betekenen dat we soms moeten afwijken van het bovenstaande programma. Problemen rond Schiphol en tussentijdse aanpassingen van dienstregelingen kunnen eveneens leiden tot gewijzigde vluchtdagen. We doen ons uiterste best om eventuele veranderingen zo snel mogelijk door te geven en de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden, maar we zijn niet verantwoordelijk voor factoren die buiten onze macht liggen.

Veel plezier met de voorbereidingen van je reis!

Adres

BEZOEKADRES SHOESTRING
Entrada 223 1114 AA Amsterdam-Duivendrecht

Email
[email protected]

Telefoon
020-6850203 (voor Nederland)
09-2341311 (voor België)

Fax
020-6850205

In geval van uiterste nood - 24 uur bereikbaar
Tel: +31 (0)6-53313932

Openingstijden
Ons kantoor is geopend op de volgende tijden:
Maandag t/m zaterdag: 10.00 - 17.00 uur

Afspraak met een landenspecialist
Mocht je langs willen komen voor specifieke reisinformatie, dan raden wij je aan van tevoren even te bellen of de regiospecialist er wel is.

Landinformatie

Meer informatie over INDONESIË

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over INDONESIË

Foute ingave
Gelieve een correct e-mailadres op te geven aub.
E-mail bestaat reeds
Het ingevoerde e-mail adres bestaat reeds.
Gelieve een ander e-mail adres in te vullen om u in te schrijven op de nieuwsbrief.
Er is iets fout gelopen...

Gelieve ons hiervoor te verontschuldigen.
De pagina herladen kan misschien helpen.

Succes

U bent succesvol ingeschreven op de nieuwsbrief.

Aanmelden voor nieuwsbrief

Aanmelden